Программа является редактором трехмерных земных ландшафтов. EarthSculptor содержит порядка десяти специальных инструментов для создания горных поверхностей, а также поддерживает карты освещенности, цвета и детализации. Генерирование трехмерных поверхностей происходит быстро, при этом автоматически добавляются освещенность и тени, реалистичное водное отражение. Программа работает с картами с разрешением до 4097x4097 пикселей. EarthSculptor поддерживает плагины и быструю визуализацию поверхностей с использованием возможностей видеокарты. Готовый проект можно экспортировать в формат OBJ.
Программа распространяется в двух версиях: бесплатной и коммерческой. Бесплатная имеет ограниченное число операций отмены, не работает с картами высокого разрешения, к ней можно подключать только 5 плагинов. Кроме этого, ее запрещено использовать в коммерческих проектах.
EarthSculptor is a realtime terrain editor and paint program featuring an easy to use interface designed
exclusively for rapid development of 3D landscapes for visualization, multimedia and game development
FeaturesFast 3D hardware accelerated terrain rendering
Automatic lighting and shadow map rendering
High resolution Light, Color and Detail texture maps
Up to 8 Detail Textures
Map sizes up to 4097x4097
Terrain Texture sizes up to 4096x4096
Real time reflecting water
8 terrain tools: raise, lower, level, grab, smooth, erode, push and ramp
Plug In System
Multiple undo/redo editing
Outputs heightmaps as 16-bit PNG textures, no proprietary formats
Advanced .OBJ exporter outputs optimized meshes
Edit textures and heightmaps externally
Developed for Windows® and OpenGL® hardware
October 12th 2007 - Manual Updated
Updated the manual to reflect the new changes to EarthSculptor
October 9th 2007 - Earthsculptor 1.05
- Fixed entering decimals in edit fields
- Pick color off of terrain (using cntrl key) while using paint tool
- Tool parameters radius,strength and softness are saved after each session of EarthSculptor
- Ramp tool now has a strength parameter which determines how much to blend the ramp into the terrain
- Color/Detail Strength set to max 1.0 is absolute and will not cause blending
- Color/Detail Strength minimum of 0.1 will only paint with 1 pixel if it's below the resolution of the texture map
- Smooth textures option in utility menu. Turn it off to reveal the actual terrain detail/light/color map pixels
- EarthSculptor.ini file has terraformStrengthMultiplier to globally change strength on most terraform tools and toolMaxRadius for setting the maximum tool radius
Homepage File Size: 6.68 MB