Maxwell Render — самостоятельная система рендеринга трехмерных объектов. В основу программы положены физические свойства света и поверхностей. Так как программа использует уравнения волновой теории света, это позволяет визуализировать трехмерные сцены с беспрецедентным качеством. Система Maxwell Render является самостоятельным визуализатором и имеет средства обмена с наиболее популярными программами трехмерного моделирования, включая 3ds Max, Maya, Lightwave 3D, Cinema 4D, SketchUp и другими 3D-редакторами. Программа состоит из следующих модулей: Maxwell Studio, Maxwell Render, Material Editor. Более подробно вы можете узнать о программе в Википедии.
Maxwell Render is the result of Next Limit´s research into physically correct based rendering methods for easily and realistically simulating light behaviour. The main characteristics of these methods are: unbiased calculation (free of artefacts), spectral calculations in the visual range, high dynamic range calculations, and physical properties for both light emitters and materials. Maxwell Render is a next generation rendering technology based upon the physical equations governing light transport. It enables users to digitally create highly accurate and believable imagery of the real world. Maxwell produces incredibly realistic illumination without resorting to the tricks/approximations used by many current industry standard renderers.
Moreover, it supersedes existing renderers through its incredible ease-of-use, enabling professionals in a very broad range of disciplines to quickly learn and exploit its capabilities. Maxwell Render interfaces with most of the main 3D CG, DCC and CAD applications. Maxwell Render is now used as the render software of choice for companies in many industries including Architecture, Automotive, Product/Industrial Design and Media & Entertainment.